Štatistiky ponúkajú bohaté informácie o tom, koľko návštevníkov na naše stránky chodí, čo na našom webe robia, čo čítajú, ako sa pohybujú, čo kupujú a čo ignorujú.
Čo si môžeme predstaviť pod pojmom Štatistiky?
Štatistiky ponúkajú bohaté informácie o tom, koľko návštevníkov na naše stránky chodí, čo na našom webe robia, čo čítajú, ako sa pohybujú, čo kupujú a čo ignorujú. A to všetko sa dá vyjadriť dvoma neskutočne výstižnými slovami "Meranie úspechu"..
Jedna vec je totiž návštevníkov na stránky dostať, ďalšia či ich stránky presvedčia o ďalšom nákupe u vás, alebo či sú vynakladané prostriedky na reklamu efektívne.
Môžete si porovnať, ktorá kampaň je výnosnejšia, ktoré slová sú efektívnejšie, alebo na ktoré stránky z reklamy odkazovať.
Prečo sa zaoberať štatistikami?
- Ste stále v obraze, čo sa na vašom webe deje - ak sledujete či len vývoj návštevnosti, môžete zachytiť náhlu zmenu, prísť na príčinu a prijať opatrenia. Bez tejto informácie sa nič nedozviete a nič ani nepodniknete a pritom chyba môže byť zanedbaneľná.
- Dozviete sa čo vašich zákazníkov zaujíma najviac a ako sa správajú. Môžete si pozrieť odkiaľ prichádzajú, aké kľúčové slová používajú, čo si čítajú, čo z toho ich najviac zaujalo, alebo napr. kedy vaše stránky opustili.
- Môžete sledovať ako sa návštevník dostal k vášmu cieľu. Cieľ je to, kvôli čomu sme tie stránky vlastne vytvorili. Či napríklad použil návštevník kontaktný formulár a tak nám poslal mail, alebo si len prečítal našu kontaktnú stránku, stiahol, súbor, zaregistroval sa do newslettera, prípadne pri e-shope urobil nákup.
- Návratnosť vašich investícií si môžete vyhodnotiť ľahko a rýchlo. Ak sú označené vaše reklamy na internete (s tým vám pomôžeme), a máte nastavené ciele (aj s tým vám pomôžeme), viete si elegantne kontrolovať koľko vám vaše investície reálne prinášajú. Pochopiteľne podobne môžete vyhodnotiť aj vaše investície do SEO Optimalizácie, či vytvorenia a správy web stránky.