Čo je to ppc?
PPC - platba za kliknutie - je platený, ale veľmi efektívny spôsob reklamy, kedy inzerent platí len za návštevníka, ktorý na reklamu klikol a tak sa dostal na jeho stránku (používa sa tiež hlavne vo vyhľadávačoch).
Prinesie výsledky ihneď po zadaní resp. zaplatení. Navyše môžeme priamo ovplyvňovať, na ktoré kľúčové slová budeme inzerovať a koľko sme ochotní za nich zaplatiť.
Dokáže veľmi rýchlo reagovať na potrebu inzerenta. Môžete tak pokryť slová, ktoré sa vo vyhľadávaní objavujú na nižších pozíciách, reagovať rýchlo na aktuálne vyhlásené akcie, ale aj zvyšovať povedomie o značke, či firme pre vybranú cieľovú skupinu.
Prečo je to tak efektívne?
Ceny za kliknutie sú často veľmi prijateľné - pohybujú sa v centoch a záleží len na vás, koľko ste ochotní investovať.
Pomocou štatistík Google Analytics a ich cieľov dokážeme navyše veľmi efektívne vyhodnocovať, ktoré reklamy, kľúčové slová a pod. majú pre nás aký prínos.
Príklad, ako je možné využívať ciele:
- Ak inzerujeme z viacerých zdrojov, najskôr ich musíme prepojiť s inzerciou (to urobíme my).
- Ďalej si musíme definovať, čo je cieľom stránky. Môže to byť príchod návštevníka na kontaktnú stránku, stránku otváracích hodín, alebo ak stránka ponúka predaj lístkov určite je cieľom predať lístok a iné.
- V Google Analytics zadefinujeme ciele stránky (to urobíme my)
- Keď neskôr analyzujeme, čo návštevníci na stránke robia, všade máme označené množstvo návštevníkov, ktorí splnili aj ciele.
- Môžeme tak vedieť, koľko návštevníkov, ktorí prišli napr. z platenej reklamy Google Adwords splnili naše ciele a porovnať to napr. z reklamou z Etargetu.
- Ak máme vytvorených viacero reklám aj v rámci napr. Google Adwords, môžeme ich porovnávať medzi sebou.
- Môžeme aj porovnávať ktoré kľúčové slová majú pre nás väčší prínos a tak im znižovať, alebo zvyšovať cenu, ktorú sme ochotní za ne zaplatiť.
- Môžeme vyhodnocovať regióny, ktoré sa oplatia a ktoré už nie (napr. sú už ďaleko od nášho obchodu).
- A množstvo ďalších kritérií, ktoré potom môžeme ovplyvňovať a zefektívniť tak naše reklamy. - Jednoducho nenaháňame na stránku len návštevníkov, ale aj analyzujeme, ktorí z nich sú zákazníci a podľa toho vyhodnocujeme, ktorá reklama sa nám oplatí a hňeď upravujeme - neplatíme za všetko.